Comunicare inainte de lansarea unui proiect


 

Poate cel mai important pas care trebuie facut inainte de a lansa proiectul este distribuirea lui in toate mediile sociale, presa online, scrisa in media TV si folosirea inclusiv a materialelor tiparite. Aceasta fiind cheia unei campanii de succes. Toate aceste actiuni duc la activarea comunitatii si aduc vizibilitate maxima proiectului initiat. 

S-a demonstrat ca proiectele care au beneficiat de o campanie de promovare adecvata inainte de lansare au reusit sa stranga in prima zi de la lansare peste 40% din obiectivul stabilit. 

Distribuirea campaniei tale in mass-media poate fi o buna modalitate de a promova proiectul in comunitatea ta. Pentru a incepe o campanie de stangere de fonduri s-a constatat ca trebuie urmati 3 pasi simpli si de baza:

1. Distribuie pe Facebook 

Noi iti recomandam sa postezi proiectul tau pe pagina personala de Facebook, a ziarului local, reviste, radio sau televiziune. De asemenea poti distribui si prin mesaje private pe Facebook si sa etichetezi unele persoane care te pot ajuta sa iti expui povestea. 

Asigura-te ca iti personalizezi postarea si ca incluzi un link catre pagina proiectului tau de pe Sprijina.ro. Reaminteste-ti, distribuirea proiectului tau pe Facebook este cea mai buna modalitate de a aduna oameni din comunitatea ta care sunt incantati de ceea ce faci. Cu cat sunt mai multe persoane care distribuie, cu atat mai bine!

2. Implica persoane influente sa distribuie proiectul tau 

Fa o lista cu reporterii si influencerii care ar putea fi interesati sa auda despre campania ta de strangere de fonduri. 

Secretul este sa gasesti oameni care sa acopere comunitatea careia te adresezi. Gaseste persoanele care au avut in trecut un proiect similar , care scriu regulat sau mediatizeaza proiecte asemanatoare, fiind mult mai usor sa le atragi atentia.

3. Creeaza un videoclip scurt si concis 

Cele mai bune tutoriale trebuie sa fie scurte, dar complete. Trebuie sa beneficiezi de atentia continua a sustinatorilor pe toata perioada vizionarii videoclipului. 

Cum faci asta? Cand faci un videoclip trebuie sa ai in vedere urmatoarele: 

Despre ce este vorba in proiect?

Cum ar putea alti oameni din comunitatea apropiata sa afle despre proiect si sa contribuie?

Ce este important? De ce conteaza campania ta de strangere de fonduri acum?

4. Creeaza un eveniment pe platforma personala de socializare, Facebook

Data de lansare a proiectului pe platforma trebuie sa fie identica cu data evenimentului desfasurat pe Facebook. Invita urmaritorii din pagina personala de socializare sa participle la acest eveniment. Povesteste pe scurt ce doresti sa faci si care sunt intentiile tale, astfel in momentul lansarii proiectului sustinatorii sa te finanteze. Cere-le urmaritorilor tai sa distribuie evenimentul si sa invite la randul lor persoane care sa participe.


  

INCA NU AI GASIT CEEA CE CAUTI?

CONTACTEAZA-NE