Ideea de afacere pe care noi o propunem este una nemaintalnita pana acum in orasul Siret, preluata fiind din alte zone ale tarii, unde a avut un succes enorm: deschiderea, in Siret, a unei spalatorii de haine si reparatii. Aceasta spalatorie de haine va fi dotata cu masini de spalat automate, foarte performante iar cei ce vor solicita serviciul vor putea sa-si curete hainele la un pret mai mult decat avantajos. Angajatii vor avea o pregatire speciala in domeniu, ei vor avea capacitatea de a prelua comenzi ale clientilor si de a curata pana la cele mai mici detalii hainele avand totodata si atributia de a intretine masinile de spalat, calcat, uscat etc. pe durata functionarii lor.
De asemenea, un lucru inedit al acestei afaceri este faptul ca spalatoriei ii este atasat un tonomat de cafea, in care clientii pot astepta in timpul curatarii hainelor. Mizam pe originalitatea acestei idei, dat fiind faptul ca, in Siret, judetul Suceava -orasul unde spalatoria va fi deschisa- nu mai exista nicio alta firma cu activitate similara.
Locatia spalatoriei va fi in zona de centru a orasului ceea ce o v-a face mult mai vizibila orasenilor. Vadul comercial este foarte mare in aceasta zona si tocmai de aceea ne asteptam ca succesul afacerii noastre sa fie unul garantat.
Publicul tinta este reprezentant de oamenii in varsta care din diferite motive nu pot sa isi spele haine acasa precum si cei veniti din zonele rurale sau oricare alte persoane doritoare sa solicite serviciul.
Urmarim, pentru dezvoltarea afacerii noatre, atingerea unor obiective, atat pe termen lung cat si pe termen scurt.
Ca obiective pe termen scurt ne propunem:
ü atragerea clientelei printr-o reclama eficienta si servicii de calitate;
ü obtinerea unor incasari care sa permita acoperirea cheltuielilor;
ü oferirea de servicii de apretare, calcarea, uscare si scoaterea petelor dificile ;
Pe termen lung urmarim:
ü obtinerea unor profituri care sã ne permitã largirea spatiului si cresterea capacitatii de lucru ;
ü cresterea cotei de piata prin atragerea clientilor persoane juridice decat studentii (shaormeriile, barurile, restaurante din zona si nu numai) ;
ü deschiderea altor doua puncte de lucru, unul intr-un alt oras, si unul intr-o zona rezidentiala care va oferi servicii de spalatorie clasica ;
ü Infiintarea unui serviciu de curatat canapele la domiciliu, un lucru care nu exista pe o zona de 60-70 de km.
Zoom Clean este o societate comerciala (societate cu raspundere limitata) care are ca obiect de activitate prestarea de servicii si mai exact curatarea si uscarea hainelor. Spalatoria noastra este una clasica unde pretul este pe articol, clientul va plati pe cantitatea de rufe uscate ce vor fi curatate sau pe articolul de curatat pretul fiind avantajos.
Firma noastra va lansa pe piaţă serviciile spălătoriei de haine, in Siret, pe termen nedeterminat cu un program normal de munca care va fi de Luni pana Sambata intre orele 08:00 – 16:00 iar duminica inchis. Spalatoria va fi localizata, atfel, in zona centrala a orasului Siret, recomandat ar fi in zona Colegiului Tehnic ‘Latcu-Voda’ deoarece este extrem de populat in special de tineri care pot transmite informatii despre locatia noastra parintilor sau prietenilor precum in acea zona sunt foarte multi locuitori care stau la blocuri fiind o zona de interes.
Rezulta un total aproximativ de 25.000 ron, la care se adauga substante chimice si detergenti in valoare de aprox. 1500 lei
-Salarii personal – 4000 lei ( 3 persoane : 1350 lei fiecare)
-Chirie pentru prima luna : 4000 lei aprox (la care se adauga si depozitul pe inca o luna)
* In banca ar trebui sa avem un capital de 55.000 ron pentru cheltuieli si pentru alte neprevazute.
REZULAND ASTFEL O INVESTITIE DE : 35.000 RON.
Firma va avea un program zilnic de la 8 la 16 (8 ore), ceea ce inseama ca fiecare angajat poate da un randament destul de bun si in caz de suprasolicitare se vor solicita angajatiilor ore suplimentare platite 100%.
Din acestea deducem pragul minim de rentabilitate de 20 clienti pe zi (ceea ce inseamna mai putin de 50% din capacitatea maxima de productie). La acest numar de clienti se acopera toate cheltuielile zilnice (fixe si directe) si se obtine si un profit modic de 400 ron. Ne asteptam ca in prima luna sa depasim usor pragul minim de rentabilitate, iar dupa a trei-a luna sa avem o medie de 40-50 de clienti zilnic, ceea ce inseamna un profit lunar de 15000 ron.
Castiguri
Activitatea firmei noastre este permanenta in toate perioadele, principala perioada „extra-sezon” fiind iunie-octombrie, totusi gandind realist si in conformitate cu noile schimbari ale vietii orasenilor, o parte importanta dintre acestia aleg sa ramana in oras. Partea negativa ar fi plecarea pesoanelor din aceasta zona in strainatete ceea ce inseamna o pierdere pentru noi.
Cu toate acestea si noi schimbam putin strategia, reducand programul si scazand numarul de angajati la unu in perioadele cand scadem in capital. Noile conditii impun un numar de 30 clienti/ zi ca prag minim de rentabilitate.
Calculand toate dupa statisticile noastre am putea avea un profit anual de 160.000 lei.
Este adevarat, conjunctura ne este favorabila. Dar acesta este unul dintre meritele noastre. Noi ne-am ales ideea de afacere, constienti fiind ca, tocmai pentru ca este una noua, ea ne va satisfactii. Am micsorat, astfel, unul dintre riscurile cu care se confrunta astazi multe societati nou infiintate si anume concurenta. Este bine cunoscut faptul ca firme nou-aparute pe piata dispar in primele luni de la infiintare tocmai pentru nu fac fata concurentei ceea ce noi nu avem decat la o distanta de 25-30 km.
Totodata, desi circumstantele pe care piata ni le ofera reprezinta un mare avantaj pentru noi, suntem de parere ca aceast aspect nu este singurul pe care ar trebui sa-l luam in calcul. Astfel, pentru ca succesul afacerii pe care noi o desfasuram sa fie unul garantat, vom avea grija ca responsabilitati precum controlul periodic al echipamentelor si al personalului, relatiile cu furnizorii si cu clientii sa fie si ele indeplinite corespunzator si sa ne aduca, astfel, rezultatele pe care le asteptam.
Se vor lua in considerare dorintele clientilor, iar serviciile vor fi oferite in functie de cerintele acestora.
Marketing intern:
Marketingul intern trebuie sa preceada marketingul extern.
Marketing interactiv: calitatea serviciului depinde foarte mult de calitatea relatiei client -vanzator.
Se adopta managementul calitatii totale deoarece este in sfera serviciilor nu exista o separare neta intre productie si consum.. Aprecierea consumatorilor se formeaza comparand asteptarile cu performantele reale ale serviciului.
Serviciul asteptat rezulta in principal din :
ANALIZA S.W.O.T (strengths, weaknesses, opportunities and threts)
Puncte tari § Rapiditatea onorarii comenzilor; § Calitatea serviciilor; § Preturi accesibile; § Conditii igienice deosebite; § Posibilitati de extindere; § Amplasarea geografica si a cailor de acces este un factor favorizant ; § Conducere afacerii este formata din persoane tinere, cu spirit inovator si plin de initiativa; § Costul demararii afacerii este relativ scazut;
|
Puncte slabe § Lipsa banilor; § Comoditate; § Gestionare incorecta; § Lipsa experientei antreprenoriale; § Punctul de lucru nu se afla intr-un spatiu propriu ci intr-unul inchiriat, chiria modificandu-se in functie de conditiile pietei; § Posibilitatea de furt a agajatilor; § Imposibiliatea furnizarii serviciilor in cazul penelor de curent sau energie electrica;
|
Oportunitati § Vad comercial bun al locatiei § Lipsa altei firme cu servicii similare in zona pe o raza de 25-30 km; § Cresterea generala a economiei si a nivelului de trai; § Aparitia problemei lipsei timpului; § Crestrea importantei imaginii in societate; § Ne bazam pe lenea ce o implica spalatul si intretinerea hainelor. § Putem ajuta persoane care au pete ce o masina de spalat conventional nu poate face fata.
|
Amenintari § Ideea inovativa poate favoriza aparitia altor afaceri de acest gen; § Inexistenta unei afaceri similare in zona si astel nu stim reactia clientilor; § Lipsa banilor in randul persoanelor fizice care nu lucreaza; § Existenta unor masini de spalat in fiecare locuita fie la bloc/casa. § Neobisnuinta si neincrederea clientilor intr-un astefel de serviciu;
|
Cu stima Ivan Teodor, fondatorul proiectului Zoom Clean si sa sper sa ma ajutati sa imi indeplinesc visul!
Te rog sa te autentifici pentru a putea posta comentariu