„Sper ca fiecare cititor să poată decide la finalul lecturii (conform scopurilor profesioniştilor din domeniu, stabilite de Arts Council of Great Britain, în 1992) în cunoştinţă de cauză ce funcţionează şi ce nu funcţionează pentru propriile obiective organizaționale, să îşi poată înţelege mai bine publicul actual şi să descopere cum se poate apropia de publicul său potenţial, să se concentreze asupra nevoilor publicului încă de la alegerea repertoriului, a distribuţiei şi până la scrierea mesajelor destinate comunicării publice şi desenării întregii atmosfere din jurul spectacolului (foaier, personal preluare/întâmpinare public, chiar intensitatea luminii şi a muzicii de fundal) şi – nu în ultimul rând – dacă stă în puterile sale, să aloce mai multe resurse (umane, financiare, tehnice) activităţii de marketing din propria organizaţie.“ Irina Ionescu
Înzestrarea genetică (IQ, EQ, talentul nativ), cunoașterea domeniului, apoi experiența (cele 10 000 de ore de practică necesare obținerii statutului de expert) și oportunitățile ivite din alegerile făcute sau datorate hazardului vor contura în cele din urmă parcursul de succes al fiecăruia. Important de reținut este că acțiunile inteligente (făcute chiar fără eforturi considerabile, știut fiind faptul că 80% din rezultate vin din 20% eforturi – trebuie să lucrăm astfel mai bine și nu neapărat mai mult), oricât de mărunte, pot să ducă la schimbări semnificative, dacă se întâmplă la locul și în momentul oportun.
Irina Ionescu este lector univ. dr. la Universitatea de Arte din Târgu-Mureş. Lucrează de aproape 20 de ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român. A urmat diverse cursuri/stagii de formare și dezvoltare profesională, cele mai importante la: Institutul Diplomatic Român (2016 și 2013), Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (2014), ENCATC Academy (2012), Goldsmiths University of London (2010), Utrecht University (2010), King’s College London (2009), Institutul Naţional de Administraţie (2007), Central European University (2007), Felix Meritis Foundation (2005), The Amsterdam-Maastricht Summer University (2004 și 2003), Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (1997).
A publicat volumul „Management de proiect și elemente de marketing în artele spectacolului“ (București: Editura Eikon, 2018).
A studiat timp de zece ani în cadrul Universităţii de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale“ – Bucureşti (Licenţă – 1999; Studii aprofundate, specializarea Istoria teatrului – 2000; Şcoala doctorală – 2009). Este secretar general al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru, AICT – Teatrologie şi membră UNITER – Uniunea Teatrală din România. A publicat cronici de teatru, interviuri şi articole de specialitate în Cotidianul (1997-1998); Scena (1998-2000); Teatrul azi (colaborator permanent, 1999-2000 şi redactor, 2000-2013); B24FUN,România liberă, Scena.ro, Dilema veche, Observator cultural, Concept. În 2016, a editat pentru Institutul Cultural Român publicația on-line Romanian Performing Arts. Perspectives.
Suma de 5000 de lei va fi investita pentru publicarea volumului Marketing in artele spectacolului, la Editura Eikon.
Multumirile autoarei vor figura in volum alaturi de numele tuturor sustinatorilor, iar un exemplar va fi trimis tuturor sustinatorilor proiectului.
Volumul vine să completeze prima apariție editorială a autoarei: Management de proiect și elemente de marketing în artele spectacolului (București: Editura Eikon, 2018).
Este o aprofundare a domeniului marketingului în artele spectacolului, dat fiind că noțiunea este încă destul de distorsionat înțeleasă in domeniu.
Te rog sa te autentifici pentru a putea posta comentariu